Čo znamená fáza učenia v reklamách na Instagrame?

Čo znamená fáza učenia v reklamách na Instagrame?

Normálny ľudský prístup k učeniu sa niečoho je vyskúšať to, zistiť, že ste v tom zlí, skúsiť to inak a nakoniec to pochopiť. Stroje sa v tomto ohľade od nás nelíšia. Vždy, keď spustíte reklamu na Instagrame, Facebook prechádza krivkou, v ktorej zisťuje, ako vám reklamy čo najlepšie zobrazovať. A to je v skratke fáza učenia.

Keď prevádzkujete reklamy na Instagrame, nastane moment, kedy sa všetko zdá nestabilné – náklady prudko stúpajú, výsledky kolíšu a nič nevyzerá predvídateľne. To je fáza učenia. Nie je to problém. Je to jednoducho systém, ktorý zhromažďuje údaje, aby mohol zobrazovať vaše reklamy správnym ľuďom za najnižšiu cenu.

Väčšina inzerentov sa počas tejto fázy obáva a robí presne tie úpravy, ktoré ich vrátia späť na začiatok. Poďme si rozobrať, ako fáza učenia v roku 2025 v skutočnosti funguje, prečo je dôležitá a čo by ste mali urobiť, aby ste ju prekonali rýchlejšie.

Čo je vlastne fáza učenia?

Keď sa spustí reklamná sada, systém doručovania reklamy na Instagrame má úlohu: zistiť, kto s najväčšou pravdepodobnosťou vykoná akciu, pre ktorú optimalizujete. Môže to byť nákup, potenciálny zákazník, pridanie do košíka, zobrazenie vstupnej stránky alebo akákoľvek iná konverzná udalosť.

Počas fázy učenia systém:

  • Testuje rôzne segmenty publika
  • Experimenty s umiestneniami
  • Štúdie vzorcov skorého zapojenia
  • Identifikuje, kto reaguje najlepšie
  • Optimalizuje ponúkanie cien a zobrazovanie reklám

Keďže ide o testovanie, vaša CPC, CPM a CPA sa môžu zdať nestabilné. To je normálne. Algoritmus ešte nezameral vašich ideálnych kupujúcich.

Kedy sa fáza učenia končí?

Instagram zvyčajne potrebuje okolo 50 optimalizačných udalostí v priebehu siedmich dní, aby reklamná sada ukončila fázu učenia.

Tieto „udalosti“ závisia od toho, pre čo optimalizujete:

  • Optimalizácia pre nákupy → 50 nákupov
  • Optimalizácia pre potenciálnych zákazníkov → 50 potenciálnych zákazníkov
  • Optimalizácia pre pridanie do košíka → 50 pridaní do košíkov

Keď systém dosiahne túto hranicu, má o vašom publiku dostatok informácií na to, aby stabilizoval výkon.

Prečo by ste sa mali obávať fázy učenia?

Facebook využíva výhradne strojové učenie na zistenie, ako najlepšie doručiť konkrétnu reklamu publiku a dosiahnuť čo najväčšiu angažovanosť. Bohužiaľ, keďže nie všetky reklamné kreatívy sú rovnaké, niektoré si vyžadujú čas na osvojenie, zatiaľ čo iné sa z fázy učenia dostanú raz-dva.

Ale prečo sa ľudia desia fázy učenia?

Pretože počas fázy učenia sú výsledky a priemerná cena za kliknutie vo všeobecnosti nižšie ako pri bežnom vysielaní. Každý deň je nepredvídateľný: niektoré dni môžu vaše reklamy priniesť viac klientov a iné dni jednoducho nie.

Dôvodom je, že Facebook testuje rôzne umiestnenia, kreatívy a publiká. V dôsledku toho sa snaží nájsť kombináciu, ktorá funguje najlepšie. Zatiaľ čo niektoré kombinácie môžu priniesť viac potenciálnych zákazníkov, iné nemusia. 

Ale majte na pamäti, že táto krátkodobá bolesť vám môže priniesť dlhodobé zisky! 

Ako dlho bude vaša reklama vo fáze učenia?

Záleží!

Niektoré reklamy môžu túto fázu ukončiť v priebehu niekoľkých týždňov. Niektorým to môže trvať až jeden týždeň. Reklamy zvyčajne ukončia fázu učenia, keď... dosiahnuť 50 konverzií v priebehu 7 dní.

Skutočným problémom však je, že vaše reklamy sa môžu kedykoľvek znova vrátiť do fázy učenia, po týždni alebo dokonca mesiaci. Prečo sa to deje? Deje sa to preto, lebo Facebook zistil, že ste vo svojej reklame na Instagrame vykonali zásadnú úpravu a chce všetko znova skontrolovať pomocou druhej fázy učenia.

Toto môže byť dosť vyčerpávajúce, pretože nielenže musíte absolvovať fázu učenia, ale musíte na to aj minúť peniaze. 

Teraz už viete, prečo sú inzerenti podráždení fázami učenia. Existuje však spôsob, ako to obísť. Čítajte ďalej a dozviete sa viac.

Čo vracia reklamu späť do učenia?

Tu sa väčšina inzerentov zasekne. Prestanete sa učiť... a zrazu sa do toho vrátite.

Vaša reklama sa opäť dostane do fázy učenia, keď vytvoríte hlavné úpravy, Ako napríklad:

  • Zmena cieľovej skupiny
  • Zmena stratégie umiestnenia
  • Aktualizácia kreatívy (nový obrázok/video)
  • Zmena optimalizačnej udalosti
  • Príliš drastická úprava rozpočtu
  • Úprava stratégie ponúkania cien
  • Pozastavenie a reštartovanie reklamnej sady

Niektorým úpravám sa nedá vyhnúť, ale zbytočné úpravy oneskorujú optimalizáciu.

Predávajte viac cez Instagram 💰

VYSKÚŠAJTE FREE

Prečo som späť vo fáze učenia?

Teraz, keď ste už prešli fázou učenia, to posledné, čo chcete, je, aby sa vaša reklama vrátila späť. Ak chcete zistiť, prečo ste sa vrátili do fázy učenia, pozrite si infografiku vyššie. Ako sa tomu teda vyhnúť? Postupujte takto:

1. Vytvorenie novej reklamy alebo kreatívy

Ak ste niekto, kto vytvoril svoju prvú reklamu na Instagrame a chcete, aby vaša reklama úplne preskočila fázu učenia, tak nie, nemôžete.

Všetky nové reklamy musia prejsť fázou učenia, aby Facebook pochopil, ako sa budú správať, keď budú umiestnené za rôznych podmienok. Takže neexistuje spôsob, ako sa tomu vyhnúť (a úprimne povedané, nemali by ste!).

2. Urobil drastické zmeny

Tu je ďalší príklad, kedy sa reklamy pošlú do fázy učenia. Stane sa to, keď vo svojej reklame vykonáte veľké a drastické zmeny.

Čo sa však považuje za významnú zmenu? Niektoré príklady takýchto zmien sú nasledovné:

  • A zmena rozpočtu alebo cenovej ponuky viac ako 20 % (niekedy sa to môže stať aj pri nižších sumách).
  • Akékoľvek zmeny, ktoré sa vykonajú vo vašej reklamnej tvorbe. (Áno! Aj tie malé.)
  • Audit cieľovej skupiny pre vašu reklamu
  • výberom rôzne umiestnenia reklamy
  • Zmena konečného cieľa vašej reklamy, napríklad od povedomia ku konverzii atď.

Ak ste vykonali niektorú z týchto zmien, vaša reklama je z tohto dôvodu opäť v uzávere.

Ako dosiahnuť zmenu a zároveň zostať mimo fázy učenia?

Už odkedy ste prešli prvou fázou učenia, túžite po zmene. A táto zmena je taká dôležitá, že na ňu prakticky nemôžete prestať myslieť. Ako to však dosiahnuť bez toho, aby sa vaša reklama vrátila späť do fázy učenia? Tu je niekoľko nenápadných tipov, ktoré vám pomôžu zorientovať sa:

  1. Vykonajte všetky zmeny v rámci jednej dávky aby sa predišlo preskakovaniu tam a späť do fázy učenia.
  2. Na základe vášho pochopenia publika vykonajte zmeny, ktoré prinesú výstup 50 konverzií do 7 dní (pretože práve to dostane vašu reklamu z fázy učenia). Takto, aj keď sa do tejto fázy náhodou dostanete, dostanete sa z nej skôr.
  3. Uistite sa, že nikdy nepozastavujte reklamu na dlhšie obdobie.
  4. Majú dostatočne veľký rozpočet a publikum, aby ste dosiahli cieľ konverzie bez problémov.

Napriek tomu môže úspešná fáza učenia znížiť vaše náklady na akvizíciu (CPA) a zlepšiť váš zisk. Snažte sa preto fáze učenia nevyhýbať, aby ste efektívne využili svoj rozpočet.

Ako môžem urobiť fázu učenia menej bolestivou?

Aj počas fázy učenia sa váš reklamný rozpočet míňa. Aj keď sú niektoré dni výsledky dobré, niektoré môžu byť brutálne. Aby ste sa počas tejto fázy učenia vyhli príliš vysokým výdavkom, existuje niekoľko tipov, ktoré môžete dodržiavať.

1. Konsolidujte reklamné sady

Súčasné spúšťanie viacerých reklám môže znížiť vaše šance na dosiahnutie presných a rýchlych výsledkov. Aby ste predišli zbytočnému predĺženiu fázy učenia, môžete zvážiť konsolidáciu podobných reklám. 

2. Dávkové úpravy

Aj keď je lákavé robiť úpravy hneď, ako ich uvidíte, nemusí to byť múdre riešenie. Pretože pri častých úpravách sa vaše reklamy budú postupne učiť. Aby ste sa tomu vyhli, môžete si ich zapísať a naraz vykonať viacero zmien.

3. Vyčleniť dostatočný rozpočet a publikum

Cieľom je dosiahnuť 50 konverzií v priebehu 7 dní, aby sa zabezpečilo, že reklama ukončí fázu učenia. Dva najdôležitejšie parametre, ktoré určujú túto mieru konverzie, sú pridelený rozpočet a vybrané publikum. Keď tieto prekážky odstránite, vaša reklama rýchlo opustí fázu učenia.

Aby ste zabezpečili, že vaša reklama má primeraný rozpočet, tu je pre vás jednoduchý matematický výpočet:

Vynásobte svoju CPA číslom 50, čím získate počet konverzií (napr. 25 x 50 = 1250). Teraz ju vydeľte číslom 7, čím získate počet dní, v ktorých sa tieto konverzie musia uskutočniť (napr. 1250 / 7 = 178). Teraz túto alebo viacero sum prideľte ako svoj denný rozpočet. dosiahnuť konverzie skôr.

Zlepšite návratnosť investícií Instagramu ⚡️

Šetrite čas a tvorte vo veľkom s AI

VYSKÚŠAŤ

Čo je obmedzené učenie?

Existuje menej častý scenár, kedy vaša reklama nikdy neopustí fázu učenia a je označená ako „Učenie sa obmedzené“. Čo sa tu stalo? 

Z nejakého dôvodu sa Facebook mohol dozvedieť len obmedzené informácie o tom, ako najlepšie propagovať vašu reklamu. Môže to byť spôsobené rôznymi faktormi, ako napríklad nižší rozpočet alebo príliš segmentované publikum. V takýchto prípadoch ponechanie vašich reklám vo fáze učenia sa nemusí nevyhnutne priniesť väčšiu hodnotu. V niektorých prípadoch môžu mať horšie výsledky ako predtým.

Toto sa zvyčajne stáva preto, lebo:

  • Publikum je príliš malé
  • Rozpočet je príliš nízky
  • Konverzná udalosť je príliš zriedkavá
  • Používate príliš veľa reklamných sád s rozdelenými rozpočtami
  • Lievik vyžaduje akcie s vysokým zámerom, ktoré sa nedejú často.

Aby ste sa z toho dostali, skúste prideliť väčší rozpočet, upraviť príliš segmentované reklamy a publikum tak, aby boli široké, vytvoriť dobré kreatívy atď.

Ako rýchlejšie ukončiť fázu učenia?

Fázu učenia nemôžete preskočiť, ale môžete ju skrátiť a zefektívniť pomocou inteligentného nastavenia.

1. Použite rozpočet, ktorý zodpovedá vášmu cieľu

Ak je váš rozpočet príliš malý na to, aby ste zvládli 50 podujatí týždenne, fáza učenia sa bude ťahať donekonečna.
Jednoduchý návod:
Zvoľte si denný rozpočet, ktorý realisticky pokryje udalosť, pre ktorú optimalizujete.

2. Vyberte si konverzné udalosti, ktoré sa skutočne stanú

Ak sú nákupy pri vašom súčasnom rozpočte príliš zriedkavé, začnite s:

  • Pridať do košíka
  • Zobraziť obsah
  • Viesť
  • Zobrazenie vstupnej stránky

Keď zhromaždíte dostatok údajov a výkon sa stabilizuje, prejdite na hlbšie ciele konverzie.

3. Vyhnite sa neustálym úpravám

Každá veľká zmena reštartuje učenie.
Naplánujte si svoje kampane dostatočne dobre, aby ste nemali nutkanie ich denne upravovať.

4. Používajte širšie zacielenie (nie príliš špecifické)

Ultraúzke publikum spomaľuje učenie, pretože systém nedokáže nájsť dostatok konverzií.
Širšie neznamená náhodné – znamená to dať algoritmu priestor na identifikáciu vašich ideálnych kupcov.

5. Konsolidujte reklamné sady

Spúšťanie príliš veľkého množstva podobných reklamných sád rozptyľuje váš rozpočet a oslabuje tok údajov.
Jedna silná reklamná sada funguje oveľa lepšie ako päť slabých.

6. Používajte kreatívy, ktoré generujú silné a jasné akcie

Dobré kreatívy vedú k rýchlejším a konzistentnejším udalostiam, čo pomáha systému rýchlejšie sa učiť.
Zamerať sa na:

  • Vymazať správy
  • Silné háčiky
  • Mobilný dizajn
  • Rýchlo sa načítavajúce vstupné stránky

Čím viac ľudí konvertuje na začiatku, tým skôr ukončíte učenie.

Záverečné myšlienky

Kedy tvorba reklám pre InstagramJe veľmi dôležité si byť vedomý rozsiahlych parametrov reklamy, ktoré Facebook ponúka. Vďaka tomuto pochopeniu budete môcť čo najefektívnejšie využiť svoj rozpočet a zároveň...apimaximálnych výhod.

Ďalšou dôležitou vecou, ​​ktorá musí byť v reklame na Instagrame dokonalá, je kreatíva. Pretože aj keď je Instagram vizuálne zameraný, so zlou kreatívou vaša reklama nikam nevedie. Aj keď ste majstri v cielení, so zlou kreatívou sa výsledky nikdy nedostavia.

Ale, našťastie, Predis AI zjednodušuje vytvorenie reklamy. Stačí sa zaregistrovať, zadať výzvu a stiahnuť si vlastnú reklamu v priebehu niekoľkých sekúnd. Predis AI má tiež knižnicu šablón pre niektorých z vás, ktorí chcú mať praktickejší zážitok z tvorby reklám.

Takže, čo čakáte? Zaregistrovať sa dnes, aby ste získali svoje free účet a začnite vytvárať svoju reklamu na Instagrame hneď teraz!

FAQ:

1. Čo je fáza učenia v reklamách na Instagrame?

Fáza učenia sa na Instagrame spúšťa po nahraní novej reklamy alebo po vykonaní väčšej aktualizácie existujúcej reklamy. V tejto fáze systém zobrazovania reklám testuje viacero kombinácií, aby našiel tie s najlepšími výsledkami.

2. Ako dlho trvá fáza učenia?

Fáza učenia zvyčajne trvá niekoľko dní až týždeň a závisí to od reklamy. Ak vaša reklama dosiahne 50 konverzných udalostí do 7 dní, ukončí fázu učenia.

3. Ako rýchlejšie ukončiť fázu učenia?

Ak chcete fázu učenia ukončiť rýchlejšie, môžete si nastaviť dostatočný rozpočet, zacieliť na väčšiu cieľovú skupinu a zabezpečiť, aby vaša kreatíva prešla konverziou.


Napísané

Tanmay, spoluzakladateľ Predis.ai, je ostrieľaný podnikateľ s osvedčenými skúsenosťami, ktorý od základov úspešne vybudoval dve spoločnosti. Technologický nadšenec v srdci, uznávaný odborník na SaaS a roky praktických skúseností s využívaním technológií na podporu marketingového úspechu, Tanmay ponúka neoceniteľné informácie o tom, ako môžu značky posilniť svoju digitálnu prítomnosť, zvýšiť produktivitu a maximalizovať návratnosť investícií. Prečo nám veriť? Predis.ai dôveruje viac ako milión používateľov a vlastníkov firiem na celom svete vrátane lídrov v odvetví, ktorí sa spoliehajú na výstupy a kreativitu našej AI. Naša platforma je vysoko hodnotená na stránkach s recenziami a obchodmi s aplikáciami, čo je dôkazom skutočnej hodnoty, ktorú prináša. Neustále aktualizujeme našu technológiu a obsah, aby sme zaistili, že dostanete tie najpresnejšie, najaktuálnejšie a najspoľahlivejšie rady o využívaní sociálnych médií pre vaše podnikanie.