Co oznacza faza uczenia się w reklamach na Instagramie?

Co oznacza faza uczenia się w reklamach na Instagramie?

Typowe, ludzkie podejście do nauki czegoś polega na próbie, stwierdzeniu, że jest się w tym słabym, próbie innego sposobu i w końcu zrozumieniu. Maszyny niczym się od nas pod tym względem nie różnią. Za każdym razem, gdy publikujesz reklamę na Instagramie, Facebook przechodzi przez fazę, w której zastanawia się, jak najlepiej ją dostarczyć. I na tym, w skrócie, polega faza uczenia się.

Podczas wyświetlania reklam na Instagramie nadchodzi moment, w którym wszystko wydaje się niestabilne – koszty rosną, wyniki są zmienne i nic nie wygląda przewidywalnie. To faza uczenia się. To nie problem. To po prostu system zbiera dane, aby móc dostarczać reklamy odpowiednim odbiorcom po najniższych kosztach.

Większość reklamodawców denerwuje się na tym etapie i wprowadza dokładnie takie zmiany, które zmuszają ich do powrotu do punktu wyjścia. Przyjrzyjmy się, jak w rzeczywistości wygląda faza uczenia się w 2025 roku, dlaczego jest ważna i co należy zrobić, aby szybciej ją przejść.

Czym właściwie jest faza uczenia się?

Gdy zestaw reklam zostaje opublikowany, system dystrybucji Instagrama ma zadanie: określić, kto najprawdopodobniej podejmie działanie, które optymalizujesz. Może to być zakup, pozyskanie potencjalnego klienta, dodanie do koszyka, wyświetlenie strony docelowej lub dowolne inne zdarzenie konwersji.

W fazie uczenia się system:

  • Testuje różne segmenty odbiorców
  • Eksperymenty z umiejscowieniem
  • Badania wczesnych wzorców zaangażowania
  • Identyfikuje, kto najlepiej reaguje
  • Optymalizuje licytowanie i dostarczanie

Ponieważ to test, Twoje CPC, CPM i CPA mogą wydawać się niestabilne. To normalne. Algorytm nie zidentyfikował jeszcze Twoich idealnych klientów.

Kiedy kończy się faza nauki?

Zazwyczaj Instagram potrzebuje około 50 zdarzeń optymalizacyjnych w ciągu siedmiu dni, aby zestaw reklam wyszedł z fazy uczenia się.

Te „wydarzenia” zależą od tego, co optymalizujesz:

  • Optymalizacja pod kątem zakupów → 50 zakupów
  • Optymalizacja pod kątem leadów → 50 leadów
  • Optymalizacja pod kątem dodawania do koszyka → 50 dodanych do koszyka

Gdy system osiągnie ten próg, będzie wiedział wystarczająco dużo o Twojej grupie docelowej, aby ustabilizować wydajność

Dlaczego należy się martwić fazą nauki?

Facebook korzysta wyłącznie z Machine Learning, aby dowiedzieć się, jak najlepiej dostarczyć konkretną reklamę odbiorcom, aby uzyskać największe zaangażowanie. Niestety, ponieważ wszystkie materiały reklamowe nie są sobie równe, niektóre potrzebują czasu, aby się pojawić, podczas gdy inne wychodzą z fazy uczenia się w mgnieniu oka.

Dlaczego jednak ludzie boją się fazy uczenia się?

Ponieważ w fazie uczenia się wyniki i średni koszt kliknięcia są zazwyczaj niższe niż w przypadku regularnego obiegu. Każdy dzień jest nieprzewidywalny: w niektóre dni Twoje reklamy mogą przyciągnąć więcej klientów, a w inne po prostu nie.

A powodem tego jest to, że Facebook testuje różne umiejscowienia, materiały reklamowe i odbiorców. W rezultacie próbuje znaleźć kombinację, która działa najlepiej. Podczas gdy niektóre kombinacje mogą przynieść więcej leadów, niektóre nie. 

Ale pamiętaj, że ten krótkotrwały ból może przynieść Ci długoterminowe korzyści! 

Jak długo Twoja reklama będzie w fazie uczenia się?

Zależy!

Niektóre reklamy mogą wyjść z tej fazy w ciągu kilku tygodni. Niektóre mogą potrzebować nawet tygodnia. Reklamy zazwyczaj wychodzą z fazy uczenia się, gdy osiągnąć 50 konwersji w ciągu 7 dni.

Ale prawdziwą perełką jest to, że Twoje reklamy mogą ponownie wejść w fazę uczenia się w dowolnym momencie, po tygodniu lub nawet miesiącu. Dlaczego tak się dzieje? Dzieje się tak, ponieważ Facebook wykrył, że dokonałeś dużej edycji swojej reklamy na Instagramie i chce ponownie wszystko sprawdzić w drugiej fazie uczenia się.

Teraz to może być naprawdę wyczerpujące, bo nie dość, że trzeba przejść przez fazę nauki, to jeszcze trzeba na to wydać pieniądze. 

Teraz wiesz, dlaczego reklamodawcy są zirytowani fazami uczenia się. Ale jest sposób, aby to ominąć. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.

Co sprawia, że ​​reklama staje się źródłem wiedzy?

Właśnie w tym miejscu większość reklamodawców wpada w pułapkę. Kończysz naukę… a potem nagle znowu do niej wracasz.

Twoja reklama ponownie wchodzi w fazę uczenia się, gdy ją tworzysz główne zmiany, Takie jak:

  • Zmiana grupy docelowej
  • Zmiana strategii rozmieszczenia
  • Aktualizacja materiału kreatywnego (nowy obraz/wideo)
  • Zmiana zdarzenia optymalizacji
  • Zbyt drastyczne dostosowanie budżetu
  • Edycja strategii licytacji
  • Wstrzymywanie i ponowne uruchamianie zestawu reklam

Niektóre zmiany są nieuniknione, ale niepotrzebne poprawki opóźniają optymalizację.

Sprzedawaj więcej za pośrednictwem Instagrama 💰

SPRÓBUJ FREE

Dlaczego wróciłem do fazy nauki?

Teraz, gdy jesteś już poza fazą nauki, ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest powrót reklamy. Aby dowiedzieć się, dlaczego wróciłeś do fazy nauki, sprawdź powyższą infografikę. Jak więc tego uniknąć? Oto jak:

1. Tworzenie nowej reklamy lub materiału kreatywnego

Jeśli jesteś osobą, która stworzyła swoją pierwszą reklamę na Instagramie i chcesz, aby w ogóle ominęła ona etap nauki, to nie, nie możesz tego zrobić.

Wszystkie nowe reklamy muszą wejść w fazę uczenia się, aby pomóc Facebookowi zrozumieć, jak będą działać, gdy zostaną umieszczone w różnych warunkach. Nie ma więc sposobu, aby to ominąć (i szczerze mówiąc, nie powinieneś!).

2. Dokonano drastycznych zmian

Oto kolejny przykład, kiedy reklamy zostaną wysłane do fazy uczenia się. Dzieje się tak, gdy wprowadzasz duże, drastyczne zmiany w swojej reklamie.

Ale co jest uważane za znaczącą zmianę? Oto kilka przykładów takich zmian:

  • A zmiana budżetu lub oferty o ponad 20% (czasami może się to zdarzyć w przypadku niższych kwot).
  • Wszelkie zmiany, które są wprowadzane do Twojej reklamy. (Tak! Nawet te małe.)
  • Audyt grupy docelowej dla Twojej reklamy
  • Wybór różne umiejscowienia reklam
  • Zmiana ostatecznego celu Twojej reklamy, np. od świadomości do konwersji itd.

Jeśli wprowadziłeś którąś z tych zmian, Twoja reklama znów będzie objęta kwarantanną z tego właśnie powodu.

Jak dokonać zmian i nie wejść w fazę nauki?

Od czasu, gdy przeszedłeś przez pierwszą fazę nauki, chciałeś dokonać zmiany. A zmiana jest tak ważna, że ​​praktycznie nie możesz przestać o niej myśleć. Ale jak to zrobić, nie zmuszając swojej reklamy do powrotu do fazy nauki? Oto kilka podstępnych wskazówek, które pomogą Ci się poruszać:

  1. Wprowadź wszystkie zmiany w ramach jednej partii aby uniknąć powracania do fazy nauki.
  2. Na podstawie zrozumienia odbiorców wprowadź zmiany, które przyniosą wynik 50 konwersji w ciągu 7 dni (ponieważ to właśnie sprawi, że Twoja reklama wyjdzie z fazy uczenia się). W ten sposób, nawet jeśli wejdziesz w tę fazę, wyjdziesz z niej szybciej.
  3. Upewnij się nigdy nie wstrzymuj reklamy przez dłuższy czas.
  4. Mieć wystarczająco duży budżet i publiczność, dzięki czemu bez problemu osiągniesz cel konwersji.

To powiedziawszy, udany proces fazy uczenia się może obniżyć Twój Koszt Za Pozyskanie (CPA) i poprawić wynik finansowy. Więc staraj się nie unikać fazy uczenia się, aby efektywnie wykorzystać swój budżet.

Jak mogę sprawić, aby faza nauki była mniej bolesna?

Nawet w fazie nauki Twój budżet reklamowy jest wydawany. Chociaż niektóre dni wyniki są dobre, niektóre dni mogą być brutalne. Aby uniknąć wydawania zbyt dużo w tej fazie nauki, istnieje kilka wskazówek, których możesz przestrzegać.

1. Konsolidacja zestawów reklam

Jednoczesne wyświetlanie wielu reklam może zmniejszyć szanse na uzyskanie dokładnych i szybkich wyników. Aby uniknąć niepotrzebnego wydłużania się fazy uczenia się, możesz pomyśleć o konsolidacji podobnych reklam. 

2. Grupuj swoje edycje

Chociaż kuszące jest wprowadzanie zmian w chwili, gdy je zobaczysz, może to nie być mądre rozwiązanie. Ponieważ gdy często wprowadzasz zmiany, Twoje reklamy będą wchodzić i wychodzić z fazy uczenia się. Aby mieć pewność, że tak się nie stanie, możesz je zanotować i wprowadzić wiele zmian na raz.

3. Przydziel odpowiedni budżet i odbiorców

Celem jest uzyskanie 50 konwersji w ciągu 7 dni, aby zapewnić, że reklama zostanie wysłana z fazy uczenia się. A dwa największe parametry, które decydują o tym współczynniku konwersji, to przydzielony budżet i wybrana grupa docelowa. Po usunięciu tych przeszkód Twoja reklama szybko wyjdzie z fazy uczenia się.

Aby mieć pewność, że Twoja reklama ma odpowiedni budżetOto proste równanie matematyczne:

Weź swój CPA i pomnóż go przez 50, aby uzyskać liczbę konwersji (np. 25 x 50 = 1250). Teraz podziel go przez 7, aby uzyskać liczbę dni, w których te konwersje muszą nastąpić (np. 1250 / 7 = 178). Teraz przydziel tę kwotę lub więcej jako swój dzienny budżet na osiągnąć konwersje wcześniej.

Popraw ROI Instagrama ⚡️

Oszczędzaj czas i twórz na dużą skalę dzięki sztucznej inteligencji

SPRÓBUJ TERAZ

Czym jest Learning Limited?

Istnieje mniej powszechny scenariusz, w którym Twoja reklama nigdy nie opuszcza fazy uczenia się i jest oznaczona jako „Learning Limited”. Co się tutaj stało? 

Z jakiegoś powodu Facebook mógł dowiedzieć się tylko ograniczonych informacji o tym, jak najlepiej promować Twoją reklamę. Może to być spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak niższy budżet lub nadmiernie segmentowana publiczność. W takich przypadkach pozostawienie reklam w fazie uczenia się niekoniecznie zapewni Ci większą wartość. W niektórych przypadkach może działać gorzej niż wcześniej.

Dzieje się tak zazwyczaj z następujących powodów:

  • Publiczność jest za mała
  • Budżet jest za niski
  • Zdarzenie konwersji jest zbyt rzadkie
  • Używasz zbyt wielu zestawów reklam z podzielonymi budżetami
  • Lejek wymaga działań o wysokiej intencji, które nie zdarzają się często

Aby temu zaradzić, spróbuj przeznaczyć większy budżet, dostosowując nadmiernie segmentowane reklamy i odbiorców poprzez ich szersze ukierunkowanie, tworząc dobre materiały kreatywne itd.

Jak szybciej wyjść z fazy nauki?

Nie można pominąć fazy nauki, ale można ją skrócić i usprawnić dzięki przemyślanemu przygotowaniu.

1. Użyj budżetu odpowiadającego Twojemu celowi

Jeśli Twój budżet jest zbyt mały, aby zorganizować 50 wydarzeń tygodniowo, etap nauki będzie się ciągnął w nieskończoność.
Prosta wskazówka:
Wybierz dzienny budżet, który realistycznie będzie wspierał wydarzenie, które optymalizujesz.

2. Wybierz zdarzenia konwersji, które faktycznie mają miejsce

Jeśli przy Twoim obecnym budżecie zakupy są zbyt rzadkie, zacznij od:

  • Dodaj do koszyka
  • Wyświetl zawartość
  • Prowadzić
  • Widok strony docelowej

Gdy zbierzesz wystarczającą ilość danych i wydajność się ustabilizuje, możesz przejść do bardziej szczegółowych celów konwersji.

3. Unikaj ciągłych edycji

Każda duża zmiana zaczyna naukę od nowa.
Zaplanuj swoje kampanie na tyle dobrze, abyś nie odczuwał potrzeby ich codziennego modyfikowania.

4. Używaj szerszego targetowania (bez nadmiernej szczegółowości)

Bardzo wąskie grupy odbiorców spowalniają proces uczenia się, ponieważ system nie jest w stanie znaleźć wystarczającej liczby konwersji.
Szerszy nie oznacza losowy — oznacza danie algorytmowi pola do zidentyfikowania idealnych nabywców.

5. Konsolidacja zestawów reklam

Prowadzenie zbyt wielu podobnych zestawów reklam rozprasza budżet i osłabia przepływ danych.
Jeden skuteczny zestaw reklam działa o wiele lepiej niż pięć słabych.

6. Używaj materiałów kreatywnych, które generują silne i jasne działania

Dobre materiały kreatywne skutkują szybszymi, bardziej spójnymi zdarzeniami, dzięki czemu system uczy się szybciej.
Skupić się na:

  • Przejrzyste komunikaty
  • Mocne haki
  • Projekt dla urządzeń mobilnych
  • Szybko ładujące się strony docelowe

Im więcej osób zdecyduje się na to wcześniej, tym szybciej zakończysz naukę.

Uwagi końcowe

Kiedy tworzenie reklam na Instagramie, bardzo ważne jest, aby być świadomym rozległych parametrów reklam, które oferuje Facebook. Ponieważ dzięki temu zrozumieniu będziesz w stanie jak najefektywniej wykorzystać swój budżet, jednocześnieapiprzynosząc maksymalne korzyści.

Kolejną ważną rzeczą, która musi być idealna w reklamie na Instagramie, jest kreacja. Ponieważ, tak jak Instagram jest skupiony na wyglądzie, z kiepską kreacją, Twoja reklama nigdzie nie zajdzie. Nawet jeśli jesteś mistrzem w targetowaniu, z kiepską kreacją, wyniki nigdy nie nadejdą.

Ale na szczęście, Predis AI sprawia, że ​​tworzenie reklamy jest dziecinnie proste. Wszystko, co musisz zrobić, to zarejestrować się, dać monit i pobrać własną reklamę w ciągu kilku sekund. Predis AI udostępnia również bibliotekę szablonów dla tych z Was, którzy chcą bardziej praktycznie tworzyć reklamy.

Więc, co czekasz? Zarejestruj się dzisiaj, aby uzyskać free konto i zacznij tworzyć swoją reklamę na Instagramie już teraz!

FAQ:

1. Na czym polega faza uczenia się w reklamach na Instagramie?

Faza uczenia się na Instagramie jest uruchamiana po przesłaniu nowej reklamy lub po wprowadzeniu dużej aktualizacji do istniejącej reklamy. W tej fazie system dostarczania reklam testuje wiele kombinacji, aby znaleźć te o najlepszych wynikach.

2. Jak długo trwa faza nauki?

Zazwyczaj faza uczenia się trwa od kilku dni do tygodnia i zależy od reklamy. Jeśli Twoja reklama osiągnie 50 zdarzeń konwersji w ciągu 7 dni, to Twoja reklama wyjdzie z fazy uczenia się.

3. Jak szybciej wyjść z fazy nauki?

Aby szybciej wyjść z fazy nauki, możesz ustalić odpowiedni budżet, dotrzeć do większej grupy odbiorców i upewnić się, że Twoje materiały kreatywne przynoszą efekty.


Scenariusz

Tanmay, współzałożyciel Predis.ai, jest doświadczonym przedsiębiorcą o udokumentowanych osiągnięciach, który z powodzeniem zbudował dwie firmy od podstaw. Jako entuzjasta technologii w głębi duszy, uznany ekspert SaaS i wieloletnie doświadczenie w wykorzystywaniu technologii do napędzania sukcesu marketingowego, Tanmay oferuje bezcenne spostrzeżenia na temat tego, w jaki sposób marki mogą zwiększyć swoją obecność cyfrową, poprawić produktywność i zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Dlaczego warto nam zaufać? Predis.ai cieszy się zaufaniem ponad miliona użytkowników i właścicieli firm na całym świecie, w tym liderów branży, którzy polegają na wynikach i kreatywności naszej sztucznej inteligencji. Nasza platforma jest wysoko oceniana w witrynach z recenzjami i sklepach z aplikacjami, co świadczy o rzeczywistej wartości, jaką zapewnia. Ciągle aktualizujemy naszą technologię i treści, aby zapewnić Ci najbardziej dokładne, aktualne i niezawodne wskazówki dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych w Twojej firmie.