Какво означава фазата на обучение в рекламите в Instagram?

Какво означава фазата на обучение в рекламите в Instagram?

Нормалният, човешки подход към научаването на нещо е да го опиташ, да откриеш, че си лош в него, да го опиташ по различен начин и в крайна сметка да го разбереш. Машините не се различават от нас в това отношение. Всеки път, когато пуснете реклама в Instagram, Facebook преминава през крива, при която преценява как да покаже рекламите ви по най-добрия възможен начин. И това е, накратко, фазата на обучение.

Когато пускате реклами в Instagram, има момент, в който всичко се усеща нестабилно – разходите скачат, резултатите се колебаят и нищо не изглежда предвидимо. Това е фазата на обучение. Не е проблем. Просто системата събира данни, за да може да показва рекламите ви на правилните хора на най-ниска цена.

Повечето рекламодатели се притесняват по време на тази фаза и правят точно онези редакции, които ги връщат в изходна точка. Нека разгледаме как всъщност функционира фазата на обучение през 2025 г., защо е важна и какво трябва да направите, за да я преминете по-бързо.

Какво всъщност представлява фазата на обучение?

Когато даден рекламен набор се пусне, системата за показване на реклами в Instagram има задачата: да определи кой е най-вероятно да предприеме действието, за което оптимизирате. Това може да бъде покупка, потенциален клиент, добавяне в количката, преглед на целевата страница или всяко друго събитие за конверсия.

По време на фазата на обучение системата:

  • Тества различни сегменти от аудиторията
  • Експерименти с разположения
  • Проучва моделите на ранно ангажиране
  • Идентифицира кой реагира най-добре
  • Оптимизира оферирането и показването

Тъй като е в процес на тестване, вашите CPC, CPM и CPA може да изглеждат нестабилни. Това е нормално. Алгоритъмът все още не е фиксирал идеалните ви купувачи.

Кога приключва фазата на обучение?

Instagram обикновено се нуждае от около 50 оптимизационни събития в рамките на седемдневен период, за да може един рекламен набор да излезе от фазата на обучение.

Тези „събития“ зависят от това за какво оптимизирате:

  • Оптимизиране за покупки → 50 покупки
  • Оптимизиране за потенциални клиенти → 50 потенциални клиенти
  • Оптимизиране за добавяне в количката → 50 добавяния в количките

След като системата достигне този праг, тя разбира достатъчно за вашата аудитория, за да стабилизира производителността.

Защо трябва да се тревожите за фазата на обучение?

Facebook използва изключително машинно обучение, за да разбере как най-добре да покаже определена реклама на аудиторията, за да получи максимална ангажираност. За съжаление, тъй като не всички рекламни креативи са създадени еднакви, някои се нуждаят от време, за да се адаптират, докато други излизат от фазата на обучение за миг.

Но защо хората се ужасяват от фазата на обучение?

Защото по време на фазата на обучение резултатите и средната цена на клик обикновено са по-ниски, отколкото при редовно разпространение. Всеки ден е непредсказуем: в някои дни рекламите ви може да доведат повече клиенти, а в други просто не.

Причината за това е, че Facebook тества различни разположения, креативни материали и аудитории. В резултат на това се опитва да открие най-добрата комбинация. Докато някои комбинации могат да доведат до повече потенциални клиенти, други може и да не са. 

Но имайте предвид, че тази краткосрочна болка може да ви донесе дългосрочни ползи! 

Колко дълго ще бъде рекламата ви във фазата на обучение?

Зависи!

Някои реклами могат да излязат от тази фаза в рамките на няколко седмици. На други може да им отнеме до една седмица. Рекламите обикновено излизат от фазата на обучение, след като... постигане на 50 реализации в рамките на 7-дневен прозорец.

Но истинският проблем е, че рекламите ви могат да влязат отново във фазата на обучение по всяко време, след седмица или дори месец. Защо се случва това? Това се случва, защото Facebook е засекал, че сте направили основна редакция на рекламата си в Instagram и иска да провери всичко отново с втора фаза на обучение.

Сега, това може да стане доста изтощително, защото не само трябва да преминете през фаза на обучение, но и трябва да харчите пари за това. 

Сега знаете защо рекламодателите се дразнят от фазите на обучение. Но има начин да се избегне това. Прочетете, за да научите повече.

Какво връща рекламата обратно в обучението?

Ето къде се забиват повечето рекламодатели. Прекратявате обучението... и изведнъж се връщате в него.

Вашата реклама отново влиза във фазата на обучение, когато направите основни редакции, Като например:

  • Промяна на целевата аудитория
  • Смяна на стратегията за разположение
  • Актуализиране на рекламното послание (ново изображение/видеоклип)
  • Промяна на събитието за оптимизация
  • Твърде драстично коригиране на бюджета ви
  • Редактиране на стратегията за офериране
  • Пауза и рестартиране на рекламен набор

Някои редакции са неизбежни, но ненужните промени забавят оптимизацията.

Продавайте повече чрез Instagram 💰

ОПИТАЙТЕ ЗА FREE

Защо се върнах във фазата на обучение?

След като вече сте преминали фазата на обучение, последното нещо, което искате, е рекламата ви да се върне в нея. За да разберете защо сте се върнали във фазата на обучение, разгледайте инфографиката по-горе. И така, как да избегнете това? Ето как:

1. Създаване на нова реклама или креатив

Ако сте някой, който е създал първата си реклама в Instagram и искате рекламата ви да пропусне фазата на обучение напълно, тогава не, не можете.

Всички нови реклами трябва да преминат през фаза на обучение, за да помогнат на Facebook да разбере как ще се представят, когато са поставени при различни условия. Така че няма начин да се избегне това (и честно казано, не бива!).

2. Направени драстични промени

Ето още един пример за това кога рекламите ще бъдат изпратени във фазата на обучение. Това се случва, когато правите големи, драстични промени в рекламата си.

Но какво се счита за значителна промяна? Някои примери за такива промени са следните:

  • A промяна на бюджета или офертата повече от 20% (понякога може да се случи и при по-малки суми).
  • Всякакви промени, направени във вашата рекламна творба. (Да! Дори малките.)
  • Одит на целевата аудитория за вашата реклама
  • Избор различни рекламни разположения
  • Промяна на крайната цел на вашата реклама, като например „Осъзнатост до конверсия“ и т.н.

Ако сте направили някоя от тези промени, тогава рекламата ви отново е блокирана именно поради тази причина.

Как да направим промяна и все пак да останем извън фазата на обучение?

Още откакто преминахте през първата фаза на обучение, искате да направите промяна. И промяната е толкова важна, че на практика не можете да спрете да мислите за нея. Но как да го направите, без рекламата ви да се върне във фазата на обучение? Ето няколко хитри съвета, които ще ви помогнат да се ориентирате:

  1. Направете всички промени в рамките на една партида за да се избегне отклоняване напред-назад във фазата на обучение.
  2. Въз основа на разбирането ви за аудиторията, направете промени, които ще доведат до 50 реализации в рамките на 7 дни (тъй като това ще изведе рекламата ви от фазата на обучение). По този начин, дори и да влезете във фазата, ще излезете от нея по-рано.
  3. Уверете се, че да никога не поставяйте рекламата на пауза за продължителен период.
  4. Има достатъчно голям бюджет и аудитория, така че да можете да постигнете целта за конверсия безпроблемно.

Въпреки това, успешният процес на фаза на обучение може да намали цената на придобиване (CPA) и да подобри крайния ви резултат. Затова се опитайте да не избягвате фазата на обучение, за да използвате бюджета си ефективно.

Как мога да направя фазата на обучение по-малко болезнена?

Дори по време на фазата на обучение, рекламният ви бюджет се изразходва. Въпреки че в някои дни резултатите са добри, в други може да са брутални. За да избегнете прекалено големи разходи по време на тази фаза на обучение, ето няколко съвета, които можете да следвате.

1. Консолидирайте рекламните групи

Пускането на няколко реклами едновременно може да намали шансовете ви за получаване на точни и бързи резултати. За да избегнете ненужно удължаване на фазата на обучение, можете да помислите за консолидиране на рекламите, които са подобни. 

2. Групирайте редакциите си

Въпреки че е изкушаващо да правите редакции в момента, в който ги видите, това може да не е разумен вариант. Защото, когато правите редакции често, рекламите ви ще влизат и излизат от фазата на обучение. За да сте сигурни, че това няма да се случи, можете да ги запишете и да направите няколко промени наведнъж.

3. Осигурете достатъчен бюджет и аудитория

Целта е да се получат 50 реализации в рамките на 7 дни, за да се гарантира, че рекламата ще излезе от фазата на обучение. Двата най-важни параметъра, които определят този процент на реализация, са разпределеният бюджет и избраната от вас аудитория. След като тези препятствия бъдат отстранени, рекламата ви бързо ще излезе от фазата на обучение.

За да сте сигурни, че рекламата ви има адекватен бюджет, ето една проста математика за теб:

Вземете вашата CPA и я умножете по 50 за броя на реализациите (например, 25 x 50 = 1250). Сега я разделете на 7 за броя дни, в които тези реализации трябва да се случат (например, 1250 / 7 = 178). Сега разпределете това или повече като дневен бюджет за постигане на реализации по-рано.

Подобрете възвръщаемостта на инвестициите в Instagram ⚡️

Спестете време и създавайте в мащаб с AI

ОПИТАЙТЕ СЕГА

Какво е ограничено обучение?

Съществува и по-рядко срещан сценарий, при който рекламата ви никога не напуска фазата на обучение и е обозначена като „Ограничено обучение“. Какво се случи тук? 

По някаква причина Facebook успя да научи само ограничена информация за това как най-добре да популяризира вашата реклама. Това може да се дължи на различни фактори, като например по-нисък бюджет или прекалено сегментирана аудитория. В такива случаи, оставянето на рекламите ви във фазата на обучение може да не ви осигури непременно по-голяма стойност. В някои случаи те може да се представят по-зле от преди.

Това обикновено се случва, защото:

  • Публиката е твърде малка
  • Бюджетът е твърде нисък
  • Събитието за конверсия е твърде рядко
  • Пускате твърде много рекламни групи с разделени бюджети
  • Фунията изисква действия с висока целенасоченост, които не се случват често

За да се измъкнете от това, опитайте да разпределите по-голям бюджет, да коригирате прекалено сегментираните реклами и аудитории, като ги направите широки, да създавате добри рекламни послания и т.н.

Как да излезем по-бързо от фазата на обучение?

Не можете да пропуснете фазата на обучение, но можете да я направите по-кратка и по-ефективна с интелигентна настройка.

1. Използвайте бюджет, който съответства на вашата цел

Ако бюджетът ви е твърде малък, за да организирате 50 събития седмично, фазата на обучение ще се проточи вечно.
Едно просто ръководство:
Изберете дневен бюджет, който реално може да покрие разходите за събитието, за което оптимизирате.

2. Изберете събития за конверсия, които действително се случват

Ако покупките са твърде редки при текущото ви бюджетно ниво, започнете с:

  • Добавяне в количката
  • Вижте съдържанието
  • Олово
  • Преглед на целевата страница

След като съберете достатъчно данни и производителността се стабилизира, преминете към по-задълбочени цели за конверсия.

3. Избягвайте постоянните редакции

Всяка голяма промяна рестартира ученето.
Планирайте кампаниите си достатъчно добре, за да не изпитвате желание да ги променяте ежедневно.

4. Използвайте по-широко таргетиране (не прекалено специфично)

Ултратесните аудитории забавят обучението, защото системата не може да намери достатъчно реализации.
„По-широко“ не означава „случайно“ – това означава да дадете на алгоритъма възможност да идентифицира идеалните ви купувачи.

5. Консолидирайте рекламните групи

Пускането на твърде много подобни рекламни групи разточва бюджета ви и отслабва потока от данни.
Един силен рекламен набор работи много по-добре от пет слаби.

6. Използвайте креативни материали, които генерират силни и ясни действия

Добрите креативни решения водят до по-бързи и по-последователни събития, което помага на системата да се учи по-бързо.
Фокусирай се:

  • Изчистване на съобщенията
  • Силни куки
  • Мобилен дизайн на първо място
  • Бързо зареждащи се целеви страници

Колкото повече хора конвертират рано, толкова по-рано ще спрете да учите.

Заключителни мисли

Кога създаване на реклами за Instagram, много е важно да сте наясно с обширните рекламни параметри, които Facebook предлага. Защото с това разбиране ще можете да използвате бюджета си по най-ефективния начин, докато...apiпостигайки максимални ползи.

Друго важно нещо, което трябва да бъде перфектно в една реклама в Instagram, е креативността. Защото, колкото и визуално да е фокусиран Instagram, с лоша креативност, рекламата ви няма да стигне доникъде. Дори и да сте майстор в таргетирането, с лоша креативност резултатите никога няма да дойдат.

Но, за щастие, Predis AI прави създаването на реклама изключително лесно. Всичко, което трябва да направите, е да се регистрирате, да зададете команда и да изтеглите собствената си реклама за секунди. Predis AI разполага и с библиотека от шаблони за някои от вас, които искат по-практично изживяване при създаването на реклами.

И така, какво чакате? Регистрирай се днес, за да получите вашето free акаунт и започнете да създавате своята Instagram реклама още сега!

Често задавани въпроси:

1. Каква е фазата на обучение в рекламите в Instagram?

Фазата на обучение в Instagram се стартира след качване на нова реклама или когато се направи основна актуализация на съществуваща реклама. В тази фаза системата за показване на реклами тества множество комбинации, за да намери най-ефективните.

2. Колко дълго трае един етап на обучение?

Обикновено фазата на обучение трае от няколко дни до седмица и зависи от рекламата. Ако рекламата ви постигне 50 събития за реализация в рамките на 7 дни, тогава тя ще бъде излязла от фазата на обучение.

3. Как да излезем по-бързо от фазата на обучение?

За да излезете по-бързо от фазата на обучение, можете да зададете достатъчен бюджет, да се насочите към по-голяма аудитория и да се уверите, че креативността ви ще доведе до реализации.


Написано От

Танмай, съосновател на Predis.ai, е опитен предприемач с доказан опит, като успешно е изградил две компании от нулата. Технологичен ентусиаст по душа, признат експерт по SaaS и дългогодишен практически опит в използването на технологии за стимулиране на маркетинговия успех, Tanmay предлага безценна информация за това как марките могат да увеличат дигиталното си присъствие, да подобрят производителността и да увеличат максимално възвръщаемостта на инвестициите. Защо да ни се доверите? Predis.ai се доверява на над един милион потребители и собственици на бизнес по целия свят, включително лидери в индустрията, които разчитат на резултатите и креативността на нашия AI. Нашата платформа е високо оценена в сайтове за прегледи и магазини за приложения, доказателство за реалната стойност, която предоставя. Ние непрекъснато актуализираме нашата технология и съдържание, за да гарантираме, че получавате най-точните, актуални и надеждни насоки за използване на социални медии за вашия бизнес.


НАМЕРИТЕ ЛИ ТОВА ЗА ПОЛЕЗНО? СПОДЕЛЕТЕ СЪС


МОЖЕ ДА ИСКАТЕ ДА РАЗГЛЕДАТЕ