Normální lidský přístup k učení se něčeho je vyzkoušet to, zjistit, že v tom nejste dobrý, zkusit to jinak a nakonec to pochopit. Stroje se v tomto ohledu od nás neliší. Pokaždé, když spustíte reklamu na Instagramu, Facebook prochází křivkou, při které zjišťuje, jak vám reklamy co nejlépe zobrazovat. A to je ve zkratce fáze učení.
Když spouštíte reklamy na Instagramu, nastane okamžik, kdy se vše zdá nestabilní – náklady prudce stoupají, výsledky kolísají a nic se nedaří předvídat. To je fáze učení. Není to problém. Systém jednoduše shromažďuje data, aby mohl vaše reklamy zobrazovat správným lidem za nejnižší cenu.
Většina inzerentů se v této fázi obává a provádí přesně ty úpravy, které je vrací zpět na začátek. Pojďme si rozebrat, jak fáze učení ve skutečnosti funguje v roce 2025, proč je důležitá a co byste měli udělat, abyste ji překonali rychleji.
Co je vlastně fáze učení?
Když se spustí reklamní sada, systém pro zobrazování reklam na Instagramu má za úkol zjistit, kdo s největší pravděpodobností provede akci, pro kterou optimalizujete. Může se jednat o nákup, lead, přidání do košíku, zobrazení vstupní stránky nebo jakoukoli jinou konverzní událost.
Během fáze učení systém:
- Testuje různé segmenty publika
- Experimenty s umístěními
- Studuje vzorce raného zapojení
- Identifikuje, kdo reaguje nejlépe
- Optimalizuje nabídku a zobrazování
Protože se jedná o testování, vaše CPC, CPM a CPA se mohou jevit nestabilní. To je normální. Algoritmus zatím nenalezl ideální kupce.
Kdy končí fáze učení?
Instagram obvykle potřebuje během sedmi dnů zhruba 50 optimalizačních událostí, aby reklamní sada opustila fázi učení.
Tyto „události“ závisí na tom, pro co optimalizujete:
- Optimalizace pro nákupy → 50 nákupů
- Optimalizace pro leady → 50 leadů
- Optimalizace pro přidání do košíku → 50 přidání do košíků
Jakmile systém dosáhne této hranice, má o vašem publiku dostatek informací, aby stabilizoval výkon.
Proč byste se měli obávat fáze učení?
Facebook využívá výhradně strojové učení k zjištění, jak nejlépe doručit konkrétní reklamu publiku a dosáhnout co největšího zapojení. Bohužel, protože ne všechny reklamní kreativy jsou si rovny, některé se učení chytají déle, zatímco jiné se z fáze učení dostanou během chvilky.
Ale proč se lidé děsí fáze učení?
Protože během fáze učení jsou výsledky a průměrná cena za proklik obecně nižší než při běžném oběhu. Každý den je nepředvídatelný: některé dny mohou vaše reklamy přivést více klientů a jiné dny prostě ne.
Důvodem je, že Facebook testuje různá umístění, kreativy a publika. V důsledku toho se snaží najít kombinaci, která funguje nejlépe. Zatímco některé kombinace mohou přinést více leadů, jiné ne.
Ale mějte na paměti, že tato krátkodobá bolest vám může přinést dlouhodobé zisky!
Jak dlouho bude vaše reklama ve fázi učení?
Záleží!
Některé reklamy by mohly tuto fázi opustit během několika týdnů. Některým to může trvat až jeden týden. Reklamy obvykle opouštějí fázi učení, jakmile dosáhnout 50 konverzí během 7 dnů.
Skutečným problémem ale je, že vaše reklamy se mohou kdykoli znovu dostat do fáze učení, ať už po týdnu nebo i měsíci. Proč se to děje? Děje se to proto, že Facebook zjistil, že jste provedli zásadní úpravu své reklamy na Instagramu, a chce vše znovu zkontrolovat v rámci druhé fáze učení.
Tohle může být docela vyčerpávající, protože nejenže musíte projít fází učení, ale také za to musíte utratit peníze.
Teď už víte, proč inzerentům vadí fáze učení. Existuje ale způsob, jak tomu předejít. Čtěte dál a dozvíte se více.
Co vrací reklamu zpět do učení?
A tady se většina inzerentů zasekne. Přestanete se učit… a pak se do toho najednou vrátíte.
Vaše reklama se znovu dostane do fáze učení, když ji vytvoříte hlavní úpravy, Jako například:
- Změna cílové skupiny
- Změna strategie umístění
- Aktualizace kreativy (nový obrázek/video)
- Změna optimalizační události
- Příliš drastická úprava rozpočtu
- Úprava strategie nabídek
- Pozastavení a restartování reklamní sady
Některým úpravám se nelze vyhnout, ale zbytečné úpravy optimalizaci zpožďují.
Prodávejte více přes Instagram 💰
VYZKOUŠEJTE FREEProč jsem zpátky ve fázi učení?

Teď, když jste za fází učení, to poslední, co chcete, je, aby se vaše reklama vrátila. Chcete-li zjistit, proč jste se vrátili do fáze učení, podívejte se na infografiku výše. Jak se tomu tedy vyhnout? Zde je návod:
1. Vytvoření nové reklamy nebo kreativy
Pokud jste někdo, kdo vytvořil svou první reklamu na Instagramu a chcete, aby vaše reklama úplně přeskočila fázi učení, pak ne, nemůžete.
Všechny nové reklamy musí projít fází učení, aby Facebook pochopil, jak si budou vést, když budou umístěny za různých podmínek. Takže neexistuje způsob, jak se tomu vyhnout (a upřímně řečeno, neměli byste!).
2. Provedeny drastické změny
Zde je další příklad, kdy budou reklamy odeslány do fáze učení. To se stane, když ve své reklamě provedete velké a drastické změny.
Ale co se považuje za významnou změnu? Mezi příklady takových změn patří:
- A změna rozpočtu nebo nabídky více než 20 % (někdy se to může stát i u nižších částek).
- Veškeré změny provedené ve vaší reklamě. (Ano! I ty malé.)
- Audit cílové skupiny pro vaši reklamu
- Výběr různá umístění reklam
- Změna konečného cíle vaší reklamy, například od povědomí k konverzi a tak dále.
Pokud jste provedli některou z těchto změn, pak je vaše reklama z tohoto důvodu opět v omezení.
Jak dosáhnout změny a přitom se vyhnout fázi učení?
Už od první fáze učení toužíte po změně. A tato změna je tak důležitá, že na ni prakticky nemůžete přestat myslet. Jak toho ale dosáhnout, aniž byste museli svou reklamu vrátit zpět do fáze učení? Zde je několik chytrých tipů, které vám pomohou s orientací:
- Proveďte všechny změny v rámci jedné dávky aby se zabránilo přeskakování tam a zpět do fáze učení.
- Na základě vašeho porozumění publiku proveďte změny, které vám přinesou 50 konverzí do 7 dnů (protože právě to vaši reklamu dostane z fáze učení). Tímto způsobem, i když se do fáze náhodou dostanete, dříve z ní vyjdete.
- Ujistěte se, že nikdy nepozastavujte reklamu na delší dobu.
- Mít dostatečně velký rozpočet a publikum, abyste dosáhli cíle konverze bez problémů.
Nicméně úspěšná fáze učení může snížit vaše náklady na akvizici (CPA) a zlepšit vaše zisky. Snažte se proto fázi učení nevyhýbat, abyste efektivně využili svůj rozpočet.
Jak mohu fázi učení učinit méně bolestivou?
I během fáze učení se váš reklamní rozpočet utrácí. I když jsou některé dny výsledky dobré, některé mohou být brutální. Abyste se během této fáze učení vyhnuli příliš vysokým výdajům, existuje několik tipů, kterými se můžete řídit.
1. Konsolidujte reklamní sady
Současné spouštění více reklam může snížit vaše šance na dosažení přesných a rychlých výsledků. Abyste se vyhnuli zbytečnému prodlužování fáze učení, můžete zvážit sloučení podobných reklam.
2. Dávkové úpravy
I když je lákavé provádět úpravy hned, jak je uvidíte, nemusí to být moudré řešení. Protože když budete provádět úpravy často, vaše reklamy se budou ukládat do fáze učení a zase z ní vycházet. Abyste tomu zabránili, můžete si je poznamenat a provést spoustu změn najednou.
3. Vyhraďte dostatečný rozpočet a publikum
Cílem je dosáhnout 50 konverzí během 7 dnů, aby reklama opustila fázi učení. Dva nejdůležitější parametry, které určují míru konverze, jsou přidělený rozpočet a vybrané publikum. Jakmile tyto překážky odstraníte, vaše reklama fázi učení rychle opustí.
Abyste zajistili, že vaše reklama má dostatečný rozpočet, tady je pro vás jednoduchý matematický výpočet:
Vynásobte svou CPA číslem 50, abyste získali počet konverzí (např. 25 x 50 = 1250). Nyní ji vydělte 7, abyste získali počet dní, během kterých se tyto konverze musí uskutečnit (např. 1250 / 7 = 178). Nyní si tuto nebo více částek přidělte jako denní rozpočet. dosáhnout konverzí dříve.
Co je omezené učení?
Existuje méně častý scénář, kdy vaše reklama nikdy neopustí fázi učení a je označena jako „Omezené učení“. Co se stalo v tomto případě?
Z nějakého důvodu se Facebook mohl dozvědět jen omezené informace o tom, jak nejlépe propagovat vaši reklamu. To může být způsobeno různými faktory, jako například nižší rozpočet nebo příliš segmentované publikum. V takových případech vám ponechání reklam ve fázi učení nemusí nutně přinést větší hodnotu. V některých případech mohou mít horší výsledky než dříve.
To se obvykle děje proto, že:
- Publikum je příliš malé
- Rozpočet je příliš nízký
- Konverzní událost je příliš vzácná
- Používáte příliš mnoho reklamních sad s rozdělenými rozpočty.
- Trychtýř vyžaduje akce s vysokým záměrem, které se nedějí často.
Abyste se z toho dostali, zkuste alokovat větší rozpočet, upravit příliš segmentované reklamy a publika tak, aby byly široké, vytvářet dobré kreativy atd.
Jak rychleji ukončit fázi učení?
Fázi učení nemůžete přeskočit, ale můžete ji zkrátit a zefektivnit pomocí chytrého nastavení.
1. Použijte rozpočet, který odpovídá vašemu cíli
Pokud je váš rozpočet příliš malý na to, abyste zvládli 50 akcí týdně, fáze učení se bude táhnout donekonečna.
Jednoduchý návod:
Zvolte si denní rozpočet, který realisticky pokryje událost, pro kterou optimalizujete.
2. Vyberte konverzní události, které se skutečně stanou
Pokud jsou nákupy s vaším současným rozpočtem příliš vzácné, začněte s:
- Přidat do košíku
- Zobrazení obsahu
- Vést
- Zobrazení vstupní stránky
Jakmile shromáždíte dostatek dat a výkon se stabilizuje, přejděte k podrobnějším cílům konverze.
3. Vyhněte se neustálým úpravám
Každá velká změna restartuje učení.
Naplánujte si své kampaně dostatečně dobře, abyste neměli nutkání je denně upravovat.
4. Používejte širší cílení (ne příliš specifické)
Ultraúzké publikum zpomaluje učení, protože systém nedokáže najít dostatek konverzí.
Širší neznamená náhodné – znamená to dát algoritmu prostor k identifikaci vašich ideálních kupců.
5. Konsolidujte reklamní sady
Spuštění příliš mnoha podobných reklamních sad rozptyluje váš rozpočet a oslabuje tok dat.
Jedna silná reklamní sada funguje mnohem lépe než pět slabých.
6. Používejte kreativy, které generují silné a jasné akce
Dobré kreativní prvky vedou k rychlejším a konzistentnějším událostem, což pomáhá systému rychleji se učit.
Zaměřte se na:
- Vymazat zprávy
- Silné háčky
- Mobilní design
- Rychle se načítající vstupní stránky
Čím více lidí konvertuje brzy, tím dříve ukončíte učení.
Závěrečné myšlenky
Kdy tvorba reklam pro InstagramJe velmi důležité si být vědom rozsáhlých parametrů reklam, které Facebook nabízí. S tímto porozuměním totiž budete schopni co nejefektivněji využít svůj rozpočet a zároveň…apimaximální výhody.
Další důležitou věcí, která musí být v reklamě na Instagramu dokonalá, je kreativa. Protože jakkoli je Instagram vizuálně zaměřený, se špatnou kreativou vaše reklama nikam nevede. I když jste v cílení mistři, se špatnou kreativou se výsledky nikdy nedostaví.
Ale naštěstí, Predis AI usnadňuje vytvoření reklamy. Stačí se zaregistrovat, zadat požadavek a během několika sekund si stáhnout vlastní reklamu. Predis AI má také knihovnu šablon pro ty z vás, kteří chtějí mít praktičtější zážitek z tvorby reklamy.
Takže, co čekáte? Registrace dnes, abyste získali své free účet a začněte vytvářet svou reklamu na Instagramu hned teď!
FAQ:
Fáze učení se na Instagramu spouští po nahrání nové reklamy nebo po provedení zásadní aktualizace stávající reklamy. V této fázi systém zobrazování reklam testuje více kombinací, aby našel ty nejvýkonnější.
Fáze učení obvykle trvá několik dní až týden a záleží na reklamě. Pokud vaše reklama dosáhne 50 konverzních událostí během 7 dnů, pak bude z fáze učení vyřazena.
Chcete-li fázi učení ukončit rychleji, můžete si nastavit dostatečný rozpočet, zaměřit se na větší cílovou skupinu a zajistit, aby vaše kreativa konvertovala.
















